MARKA PRACODAWCY W FIRMIE BROKERSKIEJ. Rozmowa Grzegorza Waszkiewicza z Anną Stachniuk dla GU 31/5 – 6/06/2021

MARKA PRACODAWCY W FIRMIE BROKERSKIEJ?

Rozmowa Grzegorza Waszkiewicza z Anną Stachniuk dla GU 31/5 – 6/06/2021

Jak zachęcić do pracy fachowca i stworzyć idealne środowisko pracy w firmie?
Postanowiłem o to zapytać ekspertkę i zaprosiłem ją do współpracy przy tym zagadnieniu, którego celem była rekrutacja brokera. A na bazie naszych konsultacji powstał ten wywiad. Anna Stachniuk od ponad dziesięciu lat zajmuje się budową marki pracodawców (tzw. Employer Branding), przeprowadza konsultacje, szkoli, dba o budowę wizerunku w nowoczesny sposób. Poniższa rozmowa zmieniła mój sposób patrzenia na rekrutację, budowanie zespołu i postrzegania marki

Spełniona obietnica czy bajka
GW: Co trzeba zrobić, by skutecznie pozyskać pracownika i stworzyć doskonałe środowisko pracy w niewielkiej firmie brokerskiej, która jak wiadomo ma wielkie ambicje (uśmiech)?
AS: Grzegorzu jak ja lubię to pytanie. Już samo założenie w nim zawarte niestety jest błędne. Aby zatrudniać i zatrzymać wartościowych pracowników, którzy są obecnie na wagę złota, trzeba w pierwszej kolejności zastanowić się czy jestem dobrym pracodawcą, czy spełniam oczekiwania kandydatów do pracy. Błędem wielu firm jest najpierw zatrudnianie, a potem szybkie organizowanie się, łatanie dziur związanych z zakresem obowiązków, a co gorsza natychmiastowe oczekiwanie efektów pracy i satysfakcji pracownika.
Moje pierwsze zalecenie zawsze jest takie: Chcesz się rozwijać? – zatrzymaj się, sprawdź, czy jesteś atrakcyjnym pracodawcą, postaraj się, by tak było i wtedy zacznij powiększać zespół. Nie ma nic gorszego niż opowiadanie kandydatowi o tym jak fajną firmą jesteśmy, a w rzeczywistości tylko tak ją sobie wyobrażamy.

 

Link do artykułu: GU 31/5 – 6/06/2021