TRENDY W UBEZPIECZENIACH KORPORACYJNYCH – artykuł G.Waszkiewicza specjalnie dla GU 31/10 do 6/11/2022 r.


Trendy w ubezpieczeniach korporacyjnych

artykuł G.Waszkiewicza dla GU.


Ubezpieczenia affinity.
Ubezpieczenia Affinity to szczególny rodzaj ubezpieczenia, który najczęściej jest sprzedawany wraz z innym produktem np. sprzętem AGD, wycieczką turystyczną czy biletem na wydarzenie. Sprzedaż tego typu ubezpieczeń jest korzystna finansowo zarówno dla towarzystwa ubezpieczeniowego jak i dystrybutorów. TU zyskują bowiem dostęp do dużej grupy konsumentów, a sprzedawcy kompleksową usługę, która współgra z ich głównym produktem. Niezmiennie od lat w rozwoju ubezpieczeń affinity czy nazywanych teraz embeded insurance ważne jest zadbanie o dostarczenie wartość i jakości dla wszystkich stron kontraktu ubezpieczeniowego. Odpowiednio stworzony produkt ubezpieczeniowy powinien nieść realne korzyści dla klienta końcowego, partnera biznesowego wspierając jego jasno określone cele strategiczne oraz zapewnić odpowiedni poziom rentowności dla towarzystwa ubezpieczeniowego. Zapewnienie spójności w tych trzech wymiarach umożliwia stworzenie stabilnego programu ubezpieczeniowego na lata.
Ważnym graczem w animacji rozmów biznesowych w ramach rozwoju biznesu affinity jesteśmy my, brokerzy ubezpieczeniowi działający na rzecz i w interesie swoich klientów. Znając potrzeby swoich klientów ich cele strategiczne oraz posiadając relacji biznesowe w różnych sektorach gospodarki, stanowimy ważny element rozwoju tej części biznesu ubezpieczeniowego.

Produkt miesiąca.
W wrześniu bieżącego roku, dzięki naszemu zaangażowaniu, po blisko roku prac, wszedł w życie program ubezpieczenia kosztu zakupu biletu na wydarzenia oferowany przez Going (grupa Empik), aplikacja (Goingapp.pl) opracowany przez UNIQA. Pod nazwą Going. Pro Ticket. Model współpracy na konkretnym przykładzie kilku podmiotów takich jak: Broker doradzającego klientowi m. in.: co do istotnych ryzyk, zapisów `OWU i sposobu dystrybucji. Towarzystwa Ubezpieczeniowego Uniqa jako operator i dostawca produktu, oraz klienta Going, będącego dystrybutorem, zaowocował stworzeniem produktu nagrodzonego niedawno przez Gazetę Ubezpieczeniową „Produktem Miesiąca”. Chciałbym tu wyraźnie zwrócić uwagę, że aby wdrożyć taki projekt potrzebne było stworzenie zespołu o bardzo wielu kompetencjach zarówno co do wizji jak i operacyjnej pracy. Muszę przyznać, że Uniqa jako dostawca produktu pod kierunkiem Dyr. Marcina Wąsikowskiego i Dyr. Marty Domańskiej-Trzaskoma przygotowała grupę wdrożeniową, która poradziła sobie zarówno z warstwą profesjonalnego underwritingu, (wyceny ryzyk), compliance, czyli zapewnienie zgodności wszystkich działań, zapisów OWU i dystrybucji z prawem, aż po techniczne zintegrowanie systemów wymiany danych, zapewniające maksymalne możliwe bezpieczeństwo. Co ważne to musiało być tak przygotowane dla klienta, aby wszystko było zrozumiałe i tworzyło nieskomplikowana ścieżkę zakupową. I na to właśnie równocześnie olbrzymi wkład miał też dystrybutor, angażując ze swojej strony sprawnie zarządzany zespół IT oraz marketingu.

GU_31/10-6/11_2022
Link do artykułu